Про результати моніторингу навчальних досягнень
учнів за 2023-2024 навчального року
На виконання Закону України «Про повну загальну середню освіту», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (зі змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898«Про затвердження Державного стандарту базової загальної середньої освіти», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», керуючись Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011 № 329, наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», наказом Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» в 2023-2024 навчального року було проведено моніторингу навчальних досягнень учнів 5-9 класів.
Використовуючи індивідуальні та фронтальні форми опитування в синхронному та асинхронному режимах здійснено поточне, тематичне та семестрове оцінювання знань учнів з предметів інваріантної та варіативної складової робочого навчального плану.
З метою якісного оцінювання навчальних досягнень учнів, враховуючи принципи здоров’язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів та для забезпечення оптимальної організації виконання обов'язкових письмових робіт адміністрацією школи складено графік їх проведення.
На підставі результатів опанування учнями матеріалу тем впродовж їх вивчення на дистанційній основі, з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних, контрольних письмових робіт та навчальної активності школярів учителями-предметниками виставлені тематичні оцінки та семестрові, а на основі їх середнього арифметичного значення виставлено оцінки за 2023-2024 навчального року. Врахована динаміка особистих навчальних досягнень учнів з предметів впродовж семестру, важливість тем, тривалість їх вивчення, складність змісту, тощо. Підсумкове оцінювання з навчальних предметів, з яких не передбачено тематичних підсумкових робіт, здійснювалось за результатами поточного оцінювання.
Відповідно до Закону України від 08.11.2023 №3438-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року» здобувачів освіти, які завершують кожен рівень повної загальної середньої освіти, учні 4 та 9-го класів звільнено від проходження державної підсумкової атестації.
Згідно плану роботи навчального закладу на 2023-2024н.р., з метою вивчення знань, умінь і навичок учнів та стану викладання предметів, в кінці 2023-2024н.р. адміністрацією школи було проведено моніторингові контрольні роботи та аналіз навчальних досягнень учнів 5-9-х класів, учні 1-4 класу мають формувальне оцінювання: 1-2 клас –вербальне, 3-4 клас –рівневе, 5-6 класи НУШ відповідно рішення педагогічної ради мають бальне оцінювання навчальних досягнень.
Учнів школи на кінець 2023-2024н.р. оцінено відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи.
У школі навчається 14 учнів 3-4 класу: 2 –В, 7-Д, 5-С, 0-П рівень.
1. |
Назва предмету |
|
||||
5 |
6 |
7 |
8 |
с/б по школі |
||
1 |
Українська мова |
6.8 |
6.5 |
4.5 |
6.7 |
6.9 |
2 |
Українська література |
8.3 |
7.3 |
5.3 |
7.5 |
7.5 |
3 |
Англійська мова |
5.6 |
4.8 |
4.8 |
6.3 |
6 |
4 |
Світова література |
8.6 |
7.6 |
4.8 |
7.8 |
7.2 |
6 |
Історія Україна |
7.6 |
5.1 |
5.3 |
7.6 |
6.2 |
7 |
Всесвітня історія |
|
|
6 |
7.6 |
6.3 |
8 |
Правознавство |
|
|
|
|
5.8 |
12 |
Математика |
7.2 |
6.3 |
|
|
6.8 |
13 |
Алгебра |
|
|
4.3 |
6 |
5.4 |
14 |
Геометрія |
|
|
4.3 |
6 |
5.4 |
15 |
Біологія |
|
6 |
5 |
7 |
6.2 |
16 |
Природознавство |
7.7 |
|
|
|
7.9 |
17 |
Географія |
|
6 |
6.3 |
7.4 |
6.6 |
18 |
Основи здоров’я |
8.5 |
6.5 |
4.8 |
7.4 |
6.8 |
19 |
Фізика |
|
|
4.3 |
6 |
5.5 |
20 |
Інформатика |
8.7 |
6.7 |
|
|
7.7 |
21 |
Хімія |
|
|
4.3 |
6.1 |
5.6 |
22 |
Технології |
|
|
|
|
8.8 |
23 |
Трудове навчання |
10.5 |
7.3 |
8 |
10.1 |
9.3 |
24 |
Образотворче мистецтво |
10 |
9.5 |
8.3 |
|
9.3 |
25 |
Музичне мистецтво |
10 |
9.5 |
9 |
9.9 |
9.6 |
26 |
Фізкультура |
10 |
8.5 |
5.3 |
7.5 |
8.6 |
|
|
|
|
|
|
|
5-6 клас-14 учнів: В-0, Д-6, С-8, П-0, 34 учнів 7-9-х класів.
Якісний показник рівня знань серед 7-9 кл. становить 56 %. В цілому значних змін у рівні навчальних досягнень учнів не прослідковуються.
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна зробити висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня. Так, на високому рівні можуть навчатися деякі учні, які мають рівень досягнень 9 балів тільки з одного або двох предметів.
Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається дистанційне навчання, адже через нерівний доступ до ресурсів, необхідних для дистанційного навчання, поглиблювалася нерівність у доступі до освіти. Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем низької успішності є також низька мотиваційна основа, недостатній зв'язок учителів із батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень успішності дітей через технічні засоби та відсутність зв’язку з учнями, несистематичне навчання окремих учнів.
На підставі вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
-
Вчителям-предметникам:
1.1. Здійснити порівняльний аналіз результатів з попередніми показниками у розрізі класів, учнів.
1.2. Під час організації освітнього процесу на кожному уроці особливу увагу приділяти завданням на формування в учнів умінь аналізувати, порівнювати та узагальнювати навчальний матеріал на всіх етапах уроку.
Постійно.
1.4. Об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів, дотримуючись критеріїв оцінювання знань, умінь та навичок учнів з метою усунення розбіжностей в показниках та знаннях учнів.
1.5. Систематично проводити індивідуальну роботу з учнями, особливу увагу приділяти практичній спрямованості та диференціації навчання
1.6. Звернути особливу увагу у 2024-2025 н.р. на підвищення мотивації учнів у вивченні навчальних предметів, підвищити якість їх викладання.
2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи школи Єна В.І.:
2.1.Проаналізувати результати навчальної роботи учнів за 2023-2024 н.р. у розрізі навчальних предметів, підсумки обговорити на нараді при директору.
Серпень 2024 року
2.2.Активізувати індивідуальну консультаційну роботу зі старшокласниками, спрямовану на поглиблення знань з базових дисциплін та організувати проведення консультацій, співбесід, взаємовідвідування уроків з метою надання методичної допомоги вчителям, в яких учні показали низькі результати.
Протягом навчального року
2.3. Тримати на контролі об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів, дотримання вимог критеріїв оцінювання: наказу МОН України від 21.08. 2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор Валентина КОШОВА
Ознайомлені